Eh Penang 1!~

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Hai!~
rajin kan?
*angkat-angkat kening*
hahahhaaa


bila aku belek-belek label travelling rupanya baru sikit perjalanan travel aku.
lagipun tempat-tempat yang specifik je aku letak.
maknanya tempat yang fokus mana aku pegi je aku letak.


dah lama dah bercadang nak gie penang jenjalan.
since tahun lepas lagi tapi terpanjang kaki and rezeki sampai ke langkawi laaa sidara-dara nieh.
alhamdulillah tahun nie sampai jugak hajat kiteorang pie penang.
nak gie cameron je xsempat-sempat lagi.
lagipun cameron banyak kes kan sekarang.
takut plak.
lagipun travelling si dara pingitan kan.

alhamdulillah.
rancang punya rancang punya rancang.
sampai pun kami!
tema kali nie

"pencarian sood"

tipu lah kalau setiap destinasi yang kite pergi xde halangan.
mesti ada halangan.
rasa macam susah nak hadapi tapi sebenarnya benda tu jadi paling manis sekali.
ewaahhhh kau!~


kiteorang bertolak malam. memang gaya rileks je kali nie.
sebab xde berkejar nak gie memana pun.
around kol 12 lebih tu baru bertolak.
kira jalan malam lah nie.
lagi satu sebab nak dapatkan promotion untuk naik bukit bendera.

around 4.30 sampai dah penang.
Yeaaaa!~
aku pun xsangka secepat itu.
sebab aku target around 6 camtu baru sampai.
yelah bawak pun slow je xde rushing mana.


dapat laaa subuh kat masjid negeri.
besar and cantik.
unik senibina dia.


masjid yang berbentuk bulat.
xsempat nak teroka habis.
asyik sibuk nak teroka muka je.
mana x nya.


sekarang nak naik bukit bendera tengah ada promotion tapi jangan gie waktu cuti sekolah lah.
promotion nie xvalid masa cuti sekolah.
kalau cuti hari minggu xpe.
RM3.00/orang dari 6.30pagi-9.00 pagi untuk malaysian sahaja.
kalau x sorang xsilap around RM15.00
better amik peluang nie sebab best naik pagi2.
masa kiteorang naik pun dah penuh train.
nampak kan kiteorang nie sebenarnya morning person.
wakakakakaa
saje nak bagitau yang tu je.


kat atas tu macam-macam ada.
round lah.
orang jogging kat atas tu pun ramai.
kawasan die besar. kiteorang xterjah banyak mana pun.
cukup sekadar keluarkan peluh.
tapi seronok lah.


pagi-pagi tengok gunung.
dah lah favourite forever!~


mula-mula xcadang pun nak masuk tempat nie.


nampak sangat exclusive.
macam best.
memang best pun sebenarnya.
cantik. kiteorang masuk pun sebab dapat harga promotion.


depa bagi 5 kepala RM20 je.
kalau x sorang RM15.
kena negotiate sikit dengan penjaga kaunter tu.


dalam nie ada rumah 7 dwarves.
ada bees farm. xlah farm sangat. tempat yang terhad tapi seronok.


boleh minum madu free kat situ.
sedap. siap ada madu perisa laici kau. kurlass sangat jah!

Ade little village dalam ni.
Memang little sangat.
Cantik tempat ni nak amik gambar. 





 Saje nak abadikan lima2 kat sini.
Comel je kan.
Shuuyyttt!
Jangan cakap aku paling gedik.


Eh tempat yang ni memang acara wajib gie sebab nak tengok betul x sood letak nama soodah kat kunci nie.
Ke sood letak nama perempuan lain. 


Sebab terlalu banyak gambar.
Aku dah xtahu nak letak caption apa.
Nak pilih pun satu hal jugak.


Belum nak edit bagi terang je.
Cantik tu masing2 dah ade kecantikan yang tersendiri
Erkkkzzzz!


kan aku dah cakap.
kalau aku share bab nie je macam kaku.
bahasaku kaku seperti kuku kakiku.
hahahaha


lepas turun ingat nak naik shuttle bus round satu Penang tapi tertinggal bas!
xpelah.
carilah jalan sendiri.

Masing2 xterasa nak makan.
Disebabkan masih awal lagi moh ler kite jenjalan around penang street art nie.

Semua lukisan epik2. 
Macam ade cerita yang tersendiri. 
Ade cerita disebalik gambar yang tertera. 
Gituhhhh!~ 


Cuma yang xbrapa best.
Setiap tempat gambar yg kita amik ade laluan kereta. 


Jenuh jugak laaaa nak tunggu kereta xde baru nak amik gambar.
Siap berebut2 lagi dengan orang lain.
Wakakakka


Kalau kat shah alam tu memang betul2 belakang kedai n kereta pun xlalu kat situ. 


Kat penang plak mmg tempat laluan kereta. 
Nak makan ais kepal pun xtenang.


Nie first time aku makan ais kepal.
Memang dah niat dari mula datang sini nak cari ais kepal.
Pastu nampak abc dia pun nampak sedap.
Benda paling xsuka kena buat keputusan camni tau. 



Aku pilih flavour ros, laici n sarsi. 
Xmanis sangat. So-so okeylah rasa dia.

Dah penat meronda sana sini.
Xbanyak pun art yg kiteorang jumpa.
Sebab dah tengahari panas leting.
Perut pun dah lapar.
Haus.
Makeup pun dah cair.
Foundation dah meleleh.

Baru sedar diri nak cari tempat makan.
Dah sampai sini harus lah cari nasi kandaq!



Pastu aku ni kalau dah makan nasi kandar memang asyik terbayang je. 
Tu yang malas tu. 
Makan kat sini je. 
Serius sedap!
Masih terbayang2 sampai sekarang. 
Memang ade niat nak datang penang lagi sebab xpuas ada lagi benda kat sini aku xdapat. 

Aku memang gini.
Kalau xpuas, aku akan pegi lagi sampai aku dah puas.
Macam langkawi, setakat ni xde impian nak gie sana lagi sebab tempat yg aku nak gie semua dah gie. 
Macam balik kg jugak.
Kalau xpuas balik kampung. 
The next week aku akan balik lagi dan lagi sampai puas.

Susah jugak jadi orang macam aku ni.
Jenuh laaa aihhh.
Setakat nie paling kerap pun sebulan dua kali je aku balik tapi boleh jadi kopak jugak tuh. 
Wakakakaka
Elaun tolak tapi duit keluar. 
Bertabah lah sis!

Malam tu nak makan pasembor.
Tapi malas nak jalan jauh2.
Kiteorang gie jelah tanjung bungah tuh. 
Disebabkan petang xdapat makan laksa.



Moh laaa kita berlaksa.
Wajib makan sebab kat langkawi pun xdapat makan dengan angin sepoi2.

Okeylah. 
Sambung nanti!
Pergi penang bukan main dua hari je tapi nak berpart bagai. 

Tata

Terima Kasih!


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~