Tujuh Tahun

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang :::


Hai.
Halluuuuu.
Alamak! lupa nak wish.

"Hai September. please be nice with me"

saja.
tiba-tiba idea muncul tiba.
walla.

padahal baru keluar toilet.
selalu dengar kan.
toilet is the best to create an idea.
wakakakaka

sebenarnya nak update benda lain.
cerita konvo pun asyik tertangguh.
bertambah lagi cerita jenjalan penang.
orang suka bertangguh buat keja ni aku lah orangnya.

aku dah janji.
lepas aku tukar nama blog nie aku xnak dah asyik nak up cerita sedih je macam dedulu.
tapi kadang-kadang benda ni buat aku release all the burden.
ewaahhhh.
bukan apa. aku bukan pandai sangat cerita kat orang.
lagi satu, aku xsuka cerita kat orang sebab nanti orang pun sibuk nak cerita pasal diri dia jugak.
bukan aku xsuka dengar cerita orang. but let me finish my story first lah. jangan masuk campur.
gituh jelah. bukan xsuka. tapi aku jadi xreti jer.

sebenarnya xready lagi nak up.
nie makcik aku lah nie. pie tag nama aku kat ig dia pasal status dia.
buat aku terkenang peristiwa aku plak.
hahahahhahaa
dah laaa tengah banyakk keja sekarang nieh.
tapi aku nak buat entry ni siap in 30 minutes.
fuhhh!~

bukan satu masa yang singkat tapi sia-sia.
dah lama dah orang suruh aku cakap.
tapi kekuatan untuk aku xde.
zero.

status yang tergantung buat aku jadi orang yang sangat positif.
yes. i admit that.
positif dengan apa je yang dia buat.
aku cakap kat makcik aku.

waiting until 7 years and finally the outcomes really make me sad but i really dun regret.

bukan senang.
aku hidup dalam angan-angan aku sorang.
selama 7 tahun dan akhirnya its nothing.
wakakakkaaa
kecian kan aku?

aku cuba.
setiap hari aku cuba.
sampai lah satu masa Allah bagi kekuatan.
dan akhirnya. aku cuba untuk bangun sendiri setelah berkurun lamanya aku duduk dalam angan-angan yang aku bina sendiri.
tipu lah kalau aku cakap xsedih.
tipu.
everyone keep asking.
everyone keep mentioning.
stress but i should be cool.
bila orang tanya. aku akan tukar topik. berjaya.
tapi untuk padam tu susah.
setiap hari aku xpernah putus untuk minta pada Allah supaya hati aku buka untuk orang yang betul2 Allah takdirkan untuk aku bukan untuk sia-siakan hidup aku.
serius. aku penat sebenarnya dengan permainan perasaan.
cewahhhh
macam ntah ape-ape.

"you dont have to regret nana bcause u gain an experience."

aku masih lagi cuba untuk kuat.
at the same time, a lot of things come around.
serius.
xde lain aku minta pada Allah supaya aku terus kuat.
bila baca the previous entry, korang akan tahu what happen to my life.
aku jadi macam ntah.
serius. aku xtahu nak describe apa.
nak kata gila, xgila.
nak kata, xtahu nak kata apa.
hahahahhaa

aku xberani nak up entry pasal ni mula-mula.
tapi macam aku cakap.
blog nie xde sapa pun nak baca.
hahahahaa
even orang yang aku cakap pun xkan pernah sekali jengah.
xakan.
i know him well.
hahahahhaa


"biar masa yang menentukan"

"bukan aku xsuka dia, aku taknak kecewakan dia"

"kau dah berjaya sdgkan aku masih nak merangkak kejar kejayaan"

"kau boleh dapat lelaki yang lebih baik. im not the one"

girls
ambillah pengalaman orang lain untuk apa je jalan cerita mereka.
tapi satu aku nak pesan.
jangan lah percaya bulat-bulat dengan apa yang mereka kata macam kat atas tu.
sebab its common ayat lelaki akan cakap bila dia xnak involve pun dengan kita.
tapi dia xnak nampak yang dia terlalu kejam, then they will create one sentences to look good.
cewaaahhh
aku xkata semua.
most of them yang cakap gini sebenarnya dia dah ada the special one sebenarnya/
trust me!
sebab kawan aku penah kena.
dan penah terkantoi.
fuhhh!~

jangan jadi macam aku.
melongok tak tentu pasal sampai 7 tahun akhirnya sia-sia.
kalau tak mungkin dah kawin dah sebab ada diantara mereka yang dah kawin.
konon dulu reject sebab aku xnak couple kan.
wakakakaka
poyo sangat.

xdelah. aku main-main jer sebab aku tahu tu semua perancangan Allah.
doakanlah semoga aku buka sepenuh jiwa dan raga untuk lelaki yang baik untuk aku, keluarga dan agama.
aku serahkan semua atas Allah.
kalau semua orang xsabar nk datang kenduri kawin aku.
sebab people keep asking.
aku bertambah xsabar.
lagi bertambah xsabar siapa lelaki berkenaan.
*angkat-angkat kening*
hahahahahhaa

okey lah. 
dah melebihi dari had yang aku target sebab ade beberapa hal yang xdapat nak elak.
cewahhhh
budget betul aku nieh.

xlah sedih mana sebab aku kan dah janji xnak laaa cerita sedih-sedih.
hahahaaa
nanti aku cerita kenapa aku tukar nama blog dari yang dulu kepada yang sekarang.
suatu hari nanti.
tata titi tutu.

Terima Kasih!


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~